Back to top

"Világosságom és üdvösségem az Isten, kitől félnék?" - Évközi 10. vasárnap (2024. június 9.)

VIGASZTALÁSOM

Uram, te vagy vigasztalásom: hogy megváltottál halálod által, feltámadtál, s te vagy az Úr, és széttörted bilincseinket, melyek önmagunkhoz kötnek, és szétzúztad a gonosz hatalmát. Te vagy vigasztalásom, ki fényben és dicsőségben Atyádhoz visszatértél, mégis köztünk maradtál az idők végéig. Te vagy vigasztalásom, nélküled élni se tudnék ezen a világon.

Elsi Schindler

Elmélkedés a misekönyvből

Június 8. szombat A Boldogságos Szűz Mária Szeplőtelen Szíve (Zsolozsma: II. zsoltárhét)

18.00 Énekes, előesti szentmise

Június 9. vasárnap ÉVKÖZI 10. VASÁRNAP

7.30 Énekes szentmise

9.00 Énekes-, diákmise

11.00 Énekes nagymise

A szentmisét bemutatja és szentbeszédet mond: Jánosa Domokos plébános. Orgonál: Balasi Barnabás, a Szent Anna templom orgonaművésze

18.00 Énekes szentmise

Hétfőtől péntekig (szentmise olvasmányai: II. év)

6.30 Csendes szentmise

18.00 Énekes szentmise

Június 11. kedd Szent Barnabás apostol

Június 13. csütörtök Páduai Szent Antal áldozópap

Június 15. szombat Árpád-házi Boldog Jolán szerzetesnő (Zsolozsma: III. zsoltárhét)

18.00 Énekes, előesti szentmise

Június 9. vasárnap ÉVKÖZI 11. VASÁRNAP

7.30 Énekes szentmise

9.00 Gitáros-, diákmise

Zenei szolgálat: Templomunk Gitáros Zenekara

Zenekarvezető: Tóth Péter

11.00 Énekes nagymise

18.00 Énekes szentmise

OLVASMÁNY Ter 3, 9-15

A szentírási szöveg nemcsak a bűn elkövetésének és a büntetés kirovásának menetét tárja elénk, hanem a világban levő rosszat is magyarázza azzal, hogy az első ember a bűnével e játszotta a kegyelmi állapotot. Ezért megéli a bűnösségélés a bűnért járó büntetését Jellemző lélektani vonás ebben a mentegetőzés is. A bukás azonban nem végleges. A kísértőre kirótt jelképes büntetés tartalmazza a végső győzelem ígéretét, amelyet majd ,,az asszony ivadéka'' hoz.

OLVASMÁNY Mózes első könyvéből

Isten Megváltót ígér a bűnbeesett embernek.

Az első ember és felesége, miután ettek a tiltott fa gyümölcséből, elrejtőztek a kert fái között, de az Úristen hívta az embert, és így szólt hozzá: ,,Hol vagy?''
Ő így válaszolt: ,,Hallottam lépteidet a kertben, és féltem, mert mezítelen vagyok, ezért elrejtőztem.''
De az Úristen így szólt: ,,Ki adta tudtodra, hogy mezítelen vagy? Talán ettél a fáról, amelyről megtiltottam, hogy egyél?''
Az ember így válaszolt: ,,Az asszony, akit mellém adtál, ő adott nekem a fáról, azért ettem.''
Erre az Úristen megkérdezte az asszonyt: ,,Mit tettél?'' Az asszony így felelt: ,,A kígyó rászedett, azért ettem.''
Az Úristen így szólt a kígyóhoz: ,,Mivel ezt tetted, átkozott leszel minden állat és a mező minden vadja között. Hasadon csúszol és a föld porát eszed életed minden napján. Ellenkezést vetek közéd és az asszony közé, a te ivadékod és az ő ivadéka közé. Ő széttiporja fejedet, te pedig a sarka után leselkedet.''

Ez az Isten igéje.

VÁLASZOS ZSOLTÁR 129.1-2. 3-4ab. 4c-6. 1 D2 tónus.

Válasz: Az Úrnál az irgalom, * és bőséges a megváltás nála. 7. vers.

Előénekes: A mélységből kiáltok, Uram, hozzád, * Istenem, hallgass a szómra.
Füled figyeljen fel * könyörgő szavamra.
Hívek: Az Úrnál az irgalom, * és bőséges a megváltás nála.

E: Ha számon tartod a vétkeket, Uram, * Uram, ki az, aki előtted megállhat?
De nálad bocsánatot nyer a vétek, * ezért félve tisztelünk téged.
H: Az Úrnál az irgalom, * és bőséges a megváltás nála.

E: Tebenned remélek, Uram, * és igédben reménykedik lelkem.
Lelkem várja az Urat, * jobban, mint éji őr a hajnalt.
H: Az Úrnál az irgalom, * és bőséges a megváltás nála.

E: Jobban, mint éji őr a hajnalt, * várja az Urat Izrael.
Mert az Úrnál az irgalom, és bőséges a megváltás nála, * ő váltja meg Izraelt minden bűnétől.
H: Az Úrnál az irgalom, * és bőséges a megváltás nála.

SZENTLECKE 2 Kor 4, 13-5, 1

Amikor az apostol saját küldetésének indítékait ismerteti, egyúttal a keresztény élet értelmét is megvilágítja. A világosságot Krisztus feltámadása hozta. Igazolta, hogy van örök élet, s ezért érdemes vállalni a földi fáradozást. Amit itt elszenvedünk, az mind mulandó és véges, a jutalom és a dicsőség azonban örök. A földi, halandó test helyett is megdicsőült testet kapunk.

SZENTLECKE Szent Pál apostolnak a korintusiakhoz írt második leveléből

Mi is hiszünk, azért beszélünk.

Testvéreim! Mivel a hitnek bennünk is ugyanaz a szelleme él, mint amiről írva van: ,,Hittem, azért beszéltem'', mi is hiszünk, s azért beszélünk.
Tudjuk ugyanis, hogy. aki Jézust feltámasztotta, Jézussal minket is feltámaszt, és veletek együtt elébe állít. Mert minden értetek történik, hogy minél bővebben áradjon a kegyelem, és így hálát is mind többen adjanak az Isten dicsőségére.
Ezért nem veszítjük el kedvünket, mert bár a külső ember romlásnak indult bennünk, a belső napról napra megújul. A mostani, pillanatnyi, könnyű szenvedés ugyanis a mennyei örök dicsőség túláradó mértékét az szerzi meg nekünk. Csak ne a láthatóra, hanem a láthatatlanra fordítsuk figyelmünket. Mert a látható mulandó, a láthatatlan azonban örök. ,,Tudjuk ugyanis, hogy ha földi sátrunk összedől, Istentől kapunk lakást: örök otthont a mennyben, amelyet nem emberi kéz épített.

Ez az Isten igéje.

ALLELUJA

Alleluja. 5. szám.
,,Most vetik ki e világ fejedelmét – mondja az Úr, * és én, midőn a földről magasba emelnek, mindeneket magamhoz vonzok.'' Jn 12, 31b-32 – 5. tónus.
Alleluja.

EVANGÉLIUM Mk 3, 20-35

Az Isten Fia a megtestesülésben magára vette emberi természetünket és életünk egész terhét. Tanítása közben az emberek úgy igénybe vették, hogy olykor evésre sem maradt ideje, sem neki, sem tanítványainak. A törvénymagyarázók bírálatának is ki volt téve. Rokonai viszont úgy látták, hogy aki így viselkedik, az lehetetlenné teszi magát, tehát le kell inteni. Jézus ezt a helyzetet használja fel, hogy vigasztaló kinyilatkoztatást tegyen: Aki megteszi az Atya akaratát, az az ő rokonsága. Ábrahám ivadékai helyett a Krisztusra épült hitbeli közösség hordozza az üdvrendet.

+ EVANGÉLIUM Szent Márk könyvéből

Krisztus megtörte a sátán hatalmát

Abban az időben:
Jézus az ő tanítványaival elment haza. Ismét olyan nagy tömeg gyűlt össze, hogy még evésre sem maradt idejük. Amikor rokonai ezt meghallották, odamentek, hogy elvigyék őt. Az a hír járta ugyanis, hogy megzavarodott.
Az írástudók pedig, akik Jeruzsálemből jöttek, azt mondták: ,,Belzebub szállta meg'', és: ,,A gonosz lelkek fejedelmének segítségével űzi ki az ördögöket.''
Ám ő magához hívta őket, és példabeszédekben szólt hozzájuk: ,,Hogyan űzhetné ki a sátán a sátánt? Ha egy ország meghasonlik önmagával, az az ország nem maradhat fenn. Ha egy család meghasonlik önmagával, az a család nem maradhat fenn. Ha a sátán önmaga ellen támad és meghasonlik önmagával, akkor nem maradhat fenn, hanem elpusztul. Az erősnek házába nem törhet be senki, és nem ragadhatja el a holmiját, hacsak előbb meg nem kötözi az erőset; így viszont már kirabolhatja a házát.
Bizony, mondom nektek, hogy az emberek fiainak minden bűnt megbocsátanak, és minden káromlást, bárhogyan is káromkodnak. De aki a Szentlelket káromolja, az soha nem nyer bocsánatot, azt örökös, bűn terheli.'' (Azért mondta mindezt Jézus), mert azt terjesztették: ,,Megszállta a tisztátalan lélek.''
Közben anyja és testvérei is odaértek. Megálltak kint, üzentek érte és hívatták. Körülötte tömeg ült. Azt mondták neki: ,,Anyád és testvéreid keresnek téged odakint.''
Ő így válaszolt: ,,Ki az én anyám és kik az én testvéreim?'' Azután végighordozva tekintetét a körülötte ülőkön, ezt mondta: ,,Íme, ezek az én anyám és az én testvéreim! Mindaz, aki Isten akaratát cselekszi, az az én testvérem, nővérem és anyám!''

Ezek az evangélium igéi.